Psychoterapeuta – Psycholog – Seksuolog Tomasz Brzózka, Warszawa

PSYCHOTERAPIA INDYWIDUALNA

Psychoterapia to metoda leczenia dążąca do odkrycia, zrozumienia i zmiany mechanizmów odpowiedzialnych za problemy. Jest to systematyczna praca nad aspektami psychiki i osobowości, której celami są poprawa jakości życia, poprawa funkcjonowania emocjonalnego, lepsze zrozumienie samego siebie i własnych wyborów oraz rozwój osobisty i budowanie siebie poprzez odkrycie własnych uczuć, potrzeb i zdolności. Psychoterapia jest rozmową z pacjentem, odbywającą się w atmosferze uczciwości, bezpieczeństwa i zrozumienia.

Terapia indywidualna w zależności od oczekiwań i motywacji pacjenta trwa od kilku miesięcy (terapia krótkoterminowa) do kilku lat (terapia długoterminowa). Sesje odbywają się regularnie raz w tygodniu i trwają 50 minut. Pracę z pacjentem poprzedzają sesje konsultacyjne, podczas których wspólnie określamy cel terapii, intensywność i czas trwania terapii oraz wysokość opłaty za sesje terapeutyczne i zasady ich odwoływania.

Gabinet psychoterapeuty i seksuologa
Psychoterapia indywidualna przeznaczona jest dla osób, które:
  • chciałyby lepiej zrozumieć siebie i poznać swój świat wewnętrzny (uczucia, myśli,pragnienia, potrzeby)
  • odczuwają chroniczny stres w codziennym życiu
  • nie potrafią poradzić sobie z własnymi emocjami i niskim poczuciem własnej wartości: ciągle siebie krytykują, źle się ze sobą czują, za dużo od siebie wymagają, często porównują się do innych.
  • doświadczają nadmiernego wstydu, poczucia winy, samotności, wewnętrznej pustki
  • odczuwają ciągły niepokój, uogólniony lęk utrudniający codzienne funkcjonowanie
  • cierpią z powodu zaburzeń lękowych, mają napady paniki, ostre stany lękowe, fobie oraz inne nerwicowe objawy, takie jak: natrętne myśli, kompulsje, objawy hipochondryczne,
  • chciałyby lepiej radzić sobie z wyrażaniem złości
  • potrzebują pomocy w radzeniu sobie z przeżywanymi stratami, takimi jak rozstanie, rozwód, śmierć bliskiej osoby.
  • doświadczają depresji, nadmiernego smutku, wycofania, wahań nastroju, mają myśli samobójcze
  • zmagają się z traumatycznymi przeżyciami (przemoc, gwałt, stres pourazowy)
  • doświadczają zaburzeń osobowości (borderline, narcystycznych)
  • mają objawy psychosomatyczne (bóle głowy, migreny, bóle w klatce piersiowej, dolegliwości żołądkowo-jelitowe, problemy dermatologiczne, itp.)
  • przechodzą kryzys w sferze zawodowej: zmiana lub utrata pracy, wypalenie zawodowe
  • doświadczają różnych trudności w relacji z bliską osobą albo takiej relacji nie potrafią stworzyć
  • poszukują wsparcia w sferze własnej seksualności, płciowości, tożsamości seksualnej
  • chciałyby odnaleźć sens życia i wiedzieć dokąd zmierzają w obliczu życiowych wyzwań i trudnych decyzji.